GOD JUL & GOTT NYTT!!!

HO HO HO!!

HO HO HO people! Lite sent, men det ar tanken som raknas!

Livet i Byron flyter pa fint. Har spenderat veckan har med att leta jobb, vilket inte ar det enklaste. Byron Bay ar en liten hala, men en valdigt livlig sadan. Speciellt sahar i sommartider ar det packat med folk.
Men jag later mig inte nedlsas, jag SKA hitta ett jobb.
Har redan hittat ett faktiskt, men det ar ett riktigt skitjobb. Promotion pa en bar som heter Cheeky Monkeys. Inte varldens basta stalle... Provjobbade igar, vilket ar nagot av det mest fornedrande jag har gjort.
Var tvungen att springa runt pa stranden i en rosa (KNALLROSA) peruk och dela ut flyers.
Later kanske illa, men... ar man en fattig backpacker sa ar man.

Har traffat ett par riktigt schyssta tjejer, Jemma och Toni fran england.
De ska jobba pa en appelfarm dar de jobbat forut, och hittar jag inget har drar jag nog med dom. (Martin, Therese - ni behover inte saga nagot, jag VET att det ar ett skitjobb) Men pengar ar pengar, och det ar alltid en upplevelse.
Men jag ska prova lyckan lite till har i Byron!

Ni kanske undrar hur min julafton var. Den var... konstig. (Huh? Jul? Det ar ju sommar?!)
Ingen direkt julkansla inafann sig. Bara hemlangtan. Den varsta hittills, faktiskt.
Men jag lagade kottbullar, hangde med andra svenskar pa backpackers Inn. Inte sa tokigt!
Men helt klart bast var natten. Jag, Jemma, Toni och deras kompis Triinu tog vara sovsackar och lade oss pa stranden under stjarnorna. Sov riktigt gott! Dock borjade det regna lite smatt pa morgonen, sa vi missade soluppgangen.
Men vi ska gora om det pa nyarsafton - och se solen ga upp 2010. Lite klyschigt, men harligt!!!

Jag hoppas att ni dar hemma hade en riktigt fin jul! Hoppas ni at skinka, sill, kottbullar, prinskorvar for min del. 
Sjalv har jag solat och badat for er allihop! (Forlat, maste ju bara fa reta er LITE...)

Och Igge, tack for att du ringde! :) Trodde du hade glomt mig ett tag.

Nu ska jag aterga till jobbletandet.

KRAMAR pa er alla!!


Kommentarer
Postat av: tove

haha, fick en fin bild framför mig, när du går runt på stranden i en rosa peruk. du fick en del blickar kan jag tänka mig, eller?

Åh vad härligt det låter att ligga på stranden och sova!:) Förresten, har du sett några delfiner? eller jättesköldpaddor?

KRAM och gott nytt år!:) <3

2009-12-27 @ 11:39:56
Postat av: luckeboi

Planer för idag? :)

2009-12-27 @ 12:23:31
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Ka

cool header :)

2009-12-27 @ 12:24:24
URL: http://priiinah.blogg.se/
Postat av: mamma

Förnedrande?! En färgglad rosa peruk på skallen? VEM är det som brukar säga till alla andra att "se lite positivt på saker o ting"!?

Försök göra nåt kul av situationen istället och clowna lite - det brukar Du ju vara bra på. Allt för "brödfödan"! Var det inte också DU som gillade springa runt med en chockorange Pippiperuk när du var liten?!

Men bortsett från det knallrosa burret skriver du inget om vad du tillåts ha på dig, men utgår från att du slipper frysa!!!

Här massa härlig snö, tyvärr nu lite tö, men ligger ännu julkortsvackert kvar på träden.

Lycka till med jobbletandet! "One apple a day, keeps the doctor away"!

Mamsebamsekramar!

2009-12-27 @ 14:33:57
Postat av: David

God jul Freja! :)Det ska nog inte vara svårt för dig att få ett jobb om du bara är dig själv. Tycker du ska pröva äppelplockning, det finns stora möjligheter att spara in matpengar på det sättet. Annars får du ta fram gitarren spela ihop dagspengen, peruken kan du ju behålla på för att dra uppmärksamhet. Ha det bra!

2009-12-28 @ 00:53:44
Postat av: Anonym

2009-12-28 @ 01:09:27
Postat av: David

Kom och tänka på att för precis ett år sedan så var det ombytta roller, och du satt hemma och läste min blogg. Då kommenterade du mitt nyårsinlägg såhär:



"Postat av: Freja



Va kul att läsa din blogg David!

Jag blir så himla sugen på att dra iväg, det verkar spännande. Hoppas du får en fint nytt år!

Ta Hand om dig, och ha det fint :) "



Nu är du iväg Freja! ;)

2009-12-28 @ 01:13:49
Postat av: Bill

Gott Nytt År! Hoppas allt e bra

2009-12-31 @ 16:05:35
Postat av: Pappa

Gott Nytt År Freja!!

2009-12-31 @ 18:10:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Sofia

Gott nytt år frejis, hoppas du har the time of your life! :)

2009-12-31 @ 20:50:41
Postat av: Ingrid

Jag bara ringdeeee för att sägaaaaa att jag äääälskar diiiiig!



Kommer du ihåg?

2010-01-02 @ 00:07:41
Postat av: Anonym



Jag kan lova dig att köttbullarna, sillen och skinkan och all den där maten inte var nåt speciellt. Faktum är att jag för varje år förundras över hur tråkig julmat verkligen är och jag vet dina köttbullar var godare än våra då jag i sista sekund fick hjälpa Truls att hämta en bil från Göteborg, dan före dopparedan. Slutade med att jag bogserade honom i hans nya V70 i 90 hm/h på E6an från Gbg till Torreby, så mitt årliga köttbullerullande blev inte av... då kan du nog gissa fortsättningen av denna story - och jag skäms som fan för att säga det här, men ja DET BLEV MAMMA SCANS KÖTTBULLAR!!! Holy shit! Så gotta dig i tanken att dina köttbullar var godare än våra, även om de var gjorda på känguru, dingo eller grannens överkörda katt.



Rosa peruk, ja det är väl tur att du får ha den så du får lite uppmärksamhet... man ser hur killarna trånar efter dig på bilderna... stackars pojkar säger jag bara.



kram kära syster.

2010-01-06 @ 01:13:21
Postat av: mamma

Ja Du kära Freja, som Du förstår av brorsan Jens ord så har Du inte missat nåt större Julkulinariskt i din bortvaro och tror säkert att Dina köttbullar smakade himmelskt, vad Du än stoppade i dem!

Och vem hade väl inte önskat byta svenska iskalla vinternatten mot en ljum natt på en Australienstrand sovande under bar himmel!

Vår nyårslax blev dock suverän och alls inte torr o tråkig som den brukar, men det kan jag nog tacka ugnen för, som är kass och bara går på halvfart. "Inget ont utan det har nå´t gott med sig"!



Till familjens synnerligen fingerfärdige son, broder och tillika köttbullerullsmästare nr 1, måste jag bara kommentera lite.

Tror nog Truls är Dig evigt tacksam för att Du så snällt ryckte ut och hjälpte honom få hem bilen dan före dopparedan och tycker nog att ni båda kan tacka er lyckliga stjärna för att ni inte blev stannade av polisen och fråntagna körkorten!



Att Mamma Scans, "en räddare i nöden" inhopp var så katastrofalt är ju bara att beklaga samt att den egna mamman tyvärr INTE är den där efterlängtade bull-bak-mat-vidspisenfjättrade-morsan som hon ev. borde!

Tyvärr rimmar hon kanske hellre i sin kammare och "rullar" in klappar eller går ut i sköna snön med hundarna...än ägnar dagar åt recept o matlagning.

Att klapparna kanske ej heller blev så rätt är ju också att beklaga..men en gör så gott en kan!!! Och en kan faktiskt inte Filippa K, Gant, Nudie mm hur gärna en än skulle vilja!!!

Men sillen var väl helt ok, även om den "satt sig" bättre till dan efter och Midnattsmässan blev väl ett fint avslut!? Vi kom ju nästan i tid detta år!



Kan bara säga att nästa jul kommer att bjuda på en helt annan meny, dock aldrig kalkon på vårt bord! Men tack Jens för tipset om grannens katt!!

KRAMAR, mamma.

2010-01-06 @ 22:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0