Surf's up!

Hej och halla allihopa!
Forlat for lite sisadar uppdatering. Jag gor mitt basta! ;) Tycker jag ar ganska duktig anda (om man bortser fran bilderna). Gilla laget!

Surfveckan har varit bra. En varning dock - Ak inte med waves! Jag skulle rekommendera Mojosurf eller Rip Curl istallet, aven om de ar lite dyrare. Jag kan saga som sa att fokus lag pa att festa, och mindre pa att surfa. Bradorna var tejpade, maten kass... Well well. Man blir val van vid spartanska forhallanden som backpacker, men nan sorts kvalitet vill man ju ha.
Bortsett fran det har veckan varit riktigt kul! Har traffat mycket folk, och kommer kanske stota ihop med nagra av dom pa Bali. Om jag nu tar mig dit. Har ingen riktig plan utan ser vart vinden for mig!
Och sjalva surfingen - jag alskar det! Sjukt svart, men riktigt harligt. De 2 forsta dagarna var inge vidare dock. Kassa forhallanden med vind fran havet och alldeles for stora vagor. Kan saga som sa att jag aldrig druckit sa mycket saltvatten forut. Trodde aldrig att jag skulle lara mig att sta upp pa den forbannade bradan!

Men allt lossnade den tredje dagen. Fina vagor, inte for blasigt. Andrade fran natural till goofy (hoger fot fram) och kunde antligen sta upp ordentligt! Vilken kansla!
Denna dag var basta surfingen vi fick. De tva sista dagarna var ok.
Sista dagen holls en tavling. Det gick ut pa att ta sa manga vagor & gora sa manga "tricks" som mojligt under 12 minuter - hard work vill jag lova!
Forsta heatet gick bast. Tog de flesta vagor jag siktade pa. Men tricksen... Gjorde nagon slags enbent grej, men ramlade av nastan direkt. Tog nagra steg fram och tillbaka pa bradan, sk. shuffles. Kort sagt kan man saga att jag forsokte ramla av med stil, och fa nagra poang for det.
Det funkade! Gick till finalheatet!
Och otroligt nog - jag kom pa delad forstaplats med William (aven kallad prince Harry - sjukt lik! Han har tom varit med i tidningar nar paparazzis tagit fel!). Jag utsags till vinnaren dock, eftersom Will lat hela bussen vanta pa honom en dag nar han forsov sig.
Dock har jag en kansla av att jag inte riktigt vann arligt... Tror att Rhys, en av instruktorerna, ville att jag skulle vinna eftersom pricet var gratis drinkar sista kvallen.
Men inte kan jag klaga heller! Det var bara att tacka och ta emot, vinnare eller ej, haha!

Befinner mig nu i Byron Bay, en liten skon hala med underbara strander. Ska ut pa jobbjakt idag. Planen ar jobb, lagenhet och SURF.
Far se hur det funkar. Manga letar jobb har...
Well, well. Det som sker det sker.

Over and out for now!
Kram pa er alla. Gor nagra snoanglar for mig vettja!

Nu kommer det godis!
Bilder!

Alexa & Patrick som jag hangde med en del :) Harligt folk!Yeeehaw!Jag o Annie innan finalheatet!

Mer kommer pa facebook sa smaningom.

 


Kommentarer
Postat av: Lykke

festa inte för mkt bara, hehe skoja.

det märks att du inte har pratat svenska på ett tag.. hehe.

KRAM o gooo jul!

2009-12-21 @ 12:41:10
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: Felix

vädligt sköna bilder där, hjälper inte att stilla min lust att åka iväg kan jag säga dig!

2009-12-22 @ 16:57:49
Postat av: lykke

Ja du Frejastumpan, Härliga bilder kan man säga! Gott få SE du har det skönt, vaaarmt o att igen större nöd drabbat dig.Surfpriset kan ju diskuteras, men bra gjort!Apropå längta,undrar vem som längtar mest!?Det blir klart himla tomt utan DIG på julafton o första gången vi inte e hela familjen- nu bara 10! Visserligen härligt julkortsväder här med nysnö som sakta singlar ner dan före dan, men pratas om tö,slask,blöta-inget väglag för snälla tomten att släda hit i..så klapparna(som vi inte skulle ha i år heller) töar nog inne ändå! Och tänk på hur stressade, trötta morsan hade kört med dig som vanligt på "askungevis"; snälla Freja kan du plocka upp,rita julkort,städa,pynta,skala potatis,göra gratängen, passa skinkan..Hur mycke vi än saknar dig och du kanske oss just nu, så tänk på att julen är 1 mysig kväll, sen bara massa tråkiga matrester som aldrig tar sluuut, fel julklappar, gamla filmer på Tv "Love actually", Sound of music..Och i år dessutom felköpt julskinka,färdigbakad,elsnål- tänk,inte ens den timslånga goa doften i huset när jag glömmer att kolla termometern o skinkan blir torr som fnöske.. Ja du stumpan, inte så mycke du missar! Njut nu din frihet och se till att ha en GOD o KUL JUL o gärna med dopp! Snöig men varm mamsebamsekram. God Jul!

2009-12-23 @ 02:34:39
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj oj, FÖRLÅT mig Lykke o Freja, så pinsamt! Julstressade mamman var nog trött denna sena timma och glömde alltså skriva in rätt avsändare. Ber om ursäkt! Julhälsningen till Frejastumpan ihopasatt av mamman alltså.

2009-12-23 @ 02:51:32
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: lykke

hahhahaha mamma skrev med min bloggadress också hahahahahahhah

2009-12-23 @ 12:53:50
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: trille

Kul att se lite bilder ja! låter riktigt kul(och lite svenglish);) ja känns ändå lite tomt, man känner direkt när någon fattas! såhär i juletider.:) Kram och GOD JUL Fjerra!:D

2009-12-23 @ 18:41:20
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0