Sydney

En härlig dag på Bondi!

Idag är min sista dag i Sydney.
Ska ta mig till Manley Beach med Alexa, en kanadesisk tjej som jag har hängt med en del här. Hon har hittat en lägenhet och ska stanna och leta efter jobb. Jag känner inte riktigt för att jobba här, så jag drar vidare. Ingen ont om Sydney, absolut inte! Har haft en riktigt fin tid här, och skaffat mig en del vänner som jag säkert komma stöta på igen längs med östkusten.
Ska försöka sammanfatta vad jag har gjort här. Well, basic sightseeing såklart - sett operahuset, som jag faktiskt blev positivt överraskad av. Förväntade mig en stor besvikelse, för så brukar det vara med stora byggnadsverk tycker jag... Men det är en riktigt vacker byggnad. När klinkerplattorna blänker i solen ser den lite ut som en gigantisk snäcka.
Var på en komedishow "Good Evening" där igår, vilket var kul! Två snubbar spelade upp en massa sketcher. Hade lite svårt att hänga med ibland dock. Man fick spetsa öronen och koncentrera sig.
Utöver operahuset har jag sett Royal Botanical Gardens, en pärla. Harbour Bridge. The Rocks. Chinatown (som känns lite som ett skämt efter Peking). Paddys market.
Vad mer har jag gjort? En del utgång har det blivit! Och en hel del sol och bad - börjar få en bajsbrun nyans. Dags att köpa solskyddsfaktor 40+...
Har hängt en del med Alexa och hennes flatmates, Patrick & Martin. Sett på film osv.
Har också träffat Truls och hans kompis Michael! För er som inte vet vem Truls är kan jag berätta att det är Heidis (Björns flickvän) bror, som jag aldrig har träffat hemma. Tänka sig att vi skulle stöta ihop på andra sidan jorden, haha!

Utöver detta har jag nog varit en ganska lat turist. Det är lätt att bli bekväm av sig, när man har en så skön soffa! Kan inte tacka dig nog Charlotta, det har varit jättebra att bo hos dig och dina vänner :)

Imorgon ska jag på surfläger, yeah! Ser verkligen fram emot det. En aning dyrt, men det är det värt. Får mat, husrum och transport till Byron Bay på köpet. Det ska bli skönt att hänga med samma folk ett tag också. Inget ont om hostel, med jag börjar bli en aning trött på "vart är du ifrån, var har du rest hittills, vart ska du"- snacket.
Jul och nyår firas förmodligen i Byron Bay, där jag eventuellt ska söka jobb.

Nu kanske allt låter som en dans på rosor. Men jag kan berätta att jag haft min första riktiga släng av hemlängtan. Det kommer i vågor, när man blir påmind om er där hemma.
Jag älskar er.

Nu blir det frukost för min del.
Sov gott där hemma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

De låter som du har en trevlig resa. Har en liten fråga hoppas du kan besvara den, vad kostar surflägret, jag ska ner i början av året och jag är riktigt sugen på ett sådant!

Ha en fortsatt trevlig resa

2009-12-13 @ 20:37:52
Postat av: Björn brodern

Hej Freja!!! jag har också lite hemlängtan, å vi kommer saknar dig en massa också - inte att glömma hur det kommer att bli när jag väl kommer hem för jul! ugh, detta ser jag inte fram emot, kommer bli så kolossalt tomt ju! visst vi e 10 st där men vi är långt ifrån fulltaliga! :( kul du träffade Truls där nere, pratade med honom häromdagen på skype. Surfa fint å försiktigt nu förresten, inga problem antar jag! KRAM från broder B

2009-12-13 @ 22:45:07
Postat av: Jens

mera julmat åt oss alltså, hihi!!

Ja du syrran, julen är ju alltid speciell men herregud, tänk vad fräckt att få fira den någon annanstans med nya traditioner. Kötbullarna kommer smaka precis samma nästa år (eller vänta nu, jag gör ju alltid lika olika, den Nakna Kochen) men ja du förstår vad jag menar.

Låter bra med jobb så du inte går bankrupt och blir en riktig surfbum som har brädan som tak. Inget fel med det, men det vore ju kul att få hem dig nån gång så spara lite till flygresan i alla fall.

Åt lite indiskt ikväll för att fira ett nytt rekord och du saknades på restaurangen som vi lunchade på. Du svettades som en gris när du tuggade på chilin... ;)

kram!

J

2009-12-15 @ 00:07:51
Postat av: Tess

Heeej :) Har du bott hos Charlotta? Så kul :) Hade jag ingen aning om. Min resfeber börjar bli rätt extrem :S Förlåt att jag inte skrivt på länge. Tänker på dig!

2009-12-15 @ 17:37:36
Postat av: Martin

Tjoho! Gött liv. Jag är avundsjuk i alla fall. Fick en sjuk reslust när jag sökte efter lite random soffor runt om i världen idag.



Tycker det är så kul att du har fått det där som du beskrev: "trött på "vart är du ifrån, var har du rest hittills, vart ska du"- snacket." Haha, klockrent, känner igen mig till 100%.



Det är nu CS-perioden tar vid. Surfa med studenter, de är alltid trevliga och det finns alltid någon att hänga med :)



Ha det superduper!

2009-12-17 @ 00:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0