Melbs

Efter patryckningar far jag val ta och ge er en bild av vad jag haller hus och vad jag gor!

Befinner mig nu en bit utanfor Melbourne, hos Brett och Bruce - bekanta av bekanta som ar otroligt schyssta nog att ge mig husrum. For att inte tala om mat. LYX. Kanns lite knappt, jag har ju aldrig traffat de har manniskorna forut! Och Ja mamma, jag forsoker hjalpa till sa mkt jag kan. Eller rattare sagt sa mkt de tillater.

Jag har tagit det ganska lugnt i Melbourne. Har varit ganska trott, tror det ar pga varmechocken (35 grader en dag, och sommaren har bara borjat...) Har dock hunnit med att utforska stan lite, fatt lite farg pa stranden, sett pinviner, kangurus och koalas. Nej jag har inte gatt till ett Zoo! Aldrig i livet.
Brett o Bruce tog mig till deras farm, och dar skuttade kangurus omkring pa vidderna pa kvallen. De var ganska skygga dock, for grannen skjuter tydligen runt 30st om aret... Sa har ingen bild pa dessa att bjuda pa.
Koalan sag vi bredvid vagen i ett trad, dar den lag och sov sin dagliga 22timmarssomn.
Kan inkludera haj till min lista pa konstiga/udda saker jag har atit. For de som undrar hur det smakar sa kan jag beratta att det inte smakar nagot speciellt. Som torsk eller vitling i konsistensen, fast med mindre smak.

Idag nar vi akte fran farmen visade Brett var deras gamla hus lag. Det brann ner for drygt ett ar sedan, i de stora skogsbranderna som harjade har. Visste inte att de orsakade sadan stor forodelse.

Mitt intryck av Australiensare hittills (ursakta generaliseringen): supertrevliga, speciellt de aldre, hjalpsamma, generosa... och kopiosa oldrickare. Har kan man kora med 0.05 promille alkohol i blodet.
Nar jag forsta kom hit blev jag lite overraskad av hur trevliga folk later. 'thanks love', 'cheers mate', 'how are you' och sa vidare. Men det ar bara sant de sager.
Men so far so good, speciellt hos Brett och Bruce. Jag blir verkligen bortskamd har.

Pa tisdag tar jag mig formodligen mot Sydney. Mina planer har inte riktigt gatt vagen... Skulle tagit farjan till Tasmanien, men den var for dyr... Likasa flyget, som faktiskt var en smula billigare.
Ska se vad det kostar att ta sig dit fran Sydney, om jag bokar nagra veckor i forvag. Kanske kan ga vagen.
Annars siktar jag in mig pa surf och ostkusten!
Vem vet, jag kanske andrar mig imorgon, haha.
Har nog gjort ett beslut dock... Vill se mer an Australien. Indonesien och vidare lockar.
Fast som sagt, vem vet.

Hoppas ni har det bra dar hemma!


Kommentarer
Postat av: lykke

så det blev ingen vattenskidåkning? ;)

2009-11-15 @ 12:35:15
Postat av: Felix

Gött o se att du lever! otroligt att inget giftigt har bitit dig än! du kanske klarar dig trots allt

2009-11-15 @ 13:10:33
Postat av: Martin

Good on ya! Åk till Tasmanien, jag tror det är hur grymt som helst. Vad gör det om det kostar lite? Du har väl arbetsvisum ;)?

2009-11-15 @ 14:59:58
Postat av: Hanna

4 januari åker vi till indien, hoppas verkligen på att du håller kvar vid indonesientankarna!

Kan bara säga att du saknas :)

Puss

2009-11-15 @ 17:56:02
URL: http://livetienryggsack.bloggplatsen.se
Postat av: trille

Det låter bra! Kul! Nu vill jag också åka till australien. Hoppas du kan göra allt du vill göra nu, surfa och allt vad det är. kom inte hem förrän du gjort det!;)

2009-11-16 @ 18:05:24
Postat av: Jens

Haj, intressant! Säg till när du smakat på känguru!



Cheers mate och alla andra fraser är ju sjuukt bra. Sånt borde vi svenskar lära oss.

När ska du ta och kontakta Hamish och Lachlan? Dom är sjukt trevliga! Gör du inte det så är du dum! Och dum är du ju inte...



Martin du har helt rätt! Använd ditt arbetsvisum som du fått.



0.05 promille är ju förresten bara en sipp öl... tråkigt!



kram!

2009-11-18 @ 00:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0