På hemmaplan, i sällskap med stigande antal fjärilar

Välkommen till min blogg!
Tanken är att ni, älskade vänner och familjemedlemmar, ska kunna följa mig och min resa - vara flugan på väggen, kolla så att jag lever... Kalla det vad du vill! Vad syftet än är att läsa min blogg så är jag väldigt glad att du har hittat hit! :) Jag känner på mig att det kommer vara skönt att ha er på andra sidan skärmen - trots att ni egentligen kommer att vara på andra sidan jordklotet.

Jösses, det är så långt jag ska åka. Drygt 1 dygn i luften och 3 olika flygplan härifrån.
Det är lite svårt att få in i skallen. Under allt planerande har det kännts så långt borta. Men nu känns resan betydligt närmare när löven börjar bli gula och röda på träden och listan på förberedelser inför resan börjar bockas av.
Biljetter [check], vaccinationer [check], visum [check], resfeber[check]
Särskilt efter idag känns det nära. Hanna åker till Norge imorgon, så idag var sista gången jag såg henne på kanske 8-10 månader (tur att det finns skype!). Börjar inse hur svårt det kommer vara att säga hejdå till alla här hemma.
Samtidigt kan jag inte vänta på att åka! Detta kommer att bli mitt största äventyr hittills, hur klyschigt det är låter.
I väntan på äventyret får jag hålla till godo med en och annan surf-film, plugg inför högskoleprovet och enkla, njutbara saker som mammas mat och - inte minst - mina underbara vänner. För ni är helt enkelt bäst!




/Freja

Kommentarer
Postat av: Hanna

Även den längsta resan börjar med ett litet steg.



Åh, tack så mycket för en underbar minihelg Freyah! Var så himla kul att du kom förbi och surfa på min soffa :) Kommer sakna dig i massor, men precis som du sa så är det tur att det finns skype!



Puss o Kram Hanna!! <3

2009-09-21 @ 23:13:12
URL: http://livetienryggsack.bloggplatsen.se
Postat av: Märta

Är så avundsjuk, men önskar dig verkligen all lycka med din resa! Du har sort of vart en inspiration för mig, känner verkligen att jag också vill ut och resa när jag blir "större"! Jag tänker följa din blogg så ofta jag bara kan, ser fram emot många långa inlägg och förhoppningsvis en å annan frään bild!



Hade, så ses vi när du kommer hem! :)

2009-09-23 @ 16:55:18
Postat av: lykke

hahahaha jag skulle inte överlevt:o

2009-09-26 @ 20:27:29
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: Ulrica Allervik Hedenquist

Hej Farande Freja!

Härligt bloggnamn!Det var verkligen trevligt att ha dig här i helgen, du är alltid välkommen! Du är en mycket fin och speciell tjej.

Det skall bli roligt att följa dig på din resa. Det bästa är att din och Hannas blogg är länkade till varandra. Då kan jag ha koll på er båda.

Sånt behöver oroliga morsor... ;-) Kram Ulrica

Ps: Ditt öga ser ut som jordklotet!! Dit du är på väg! Vackert. Ds

2009-09-27 @ 16:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0