Location: Jakarta, Linda's & Greg's Mansion

Jag bloggar nu fran Jakarta, Indonesiens huvudstad.

Redan har, snabbt va? Inte riktigt i enlighet med planerna...

Ashley och Francesca motte upp med mig pa Bali. Vi sag Kuta, Balis rovhal (ursakta spraket). Turistboomen har skrapat bort det mesta av kulturen som fanns dar.
Vi flydde till Candidasa, en trevlig liten strandby, och darefter till Gilioarna.
Det ar underbart vackert dar - turkost vatten, corallrev, skoldpaddor, strander...
Vi planerade att ta var PADI-open water dar men...

Ashley och Fran blev akut sjuka. De fick skyhog feber, diare', krakningar... Febern var laskig. Att ha feber i sa hett klimat kan vara ganska farligt. Jag fick tvinga dem att ta kallduschar (i saltvatten, eftersom sotvatten inte fanns pa on) for att fa ner febern.
For att gora en lang historia kort fick jag tvinga tjejerna att ta bat, buss och flyg till Jakarta, dar basta sjukhus finns och Ashley har en familjevanner, som vi nu bor hos.
Linda & Greg har verkligen tagit oss under sina vingar. Jag vet inte vad vi skulle ha gjort utan dem!!
De plockade upp oss pa flygplatsen (eller rattare sagt, deras chuffor), och tog oss direkt till akuten. Fran fick dropp, tester gjordes...

Det visade sig att de har amoba-dysenteri. Vilket ar en parasit som praktiskt taget ater dig fran insidan. Behover nog inte tillagga att det kan bli riktigt farligt...
Sa nu kakar tjejerna starka mediciner och mar skit fran biverkningar samt parasiten.
Far se hur lange vi behover stanna har, det beror helt pa hur lang tid det tar innan de blir battre.
Under tiden tjejerna aterhamtar sig i denna enorma, lyxiga hus (pappa, du skulle se husen harover!).
Vi har det sa bra vi kan, under omstandigheterna. Vi bor i varldens lyxigaste hus jag nagonsin sett. Pool, marmorgolv, betjanter som tvattar vara klader och ger oss mat... Rena handdukar ar lyx nog! Linda fixade t.o.m sa att en massor kom och gav tjejerna zonterapi och fullkroppsmassage.
Sjalv har jag varit Lindas sidekick. Jag fick folja med till oppningen av en valdigt fancy konstutstallning, 'housewife-bootcamp'.
Idag madde Ashley lite battre, sa hon flojde med oss till ett barnhem dar vi lekte med bebisarna.
Ah, stackars bebisar... Det var endast 3 kvinnor som tog hand om 15 bebisar. Alltsa har de inte ofta folk som kan leka och trosta de sma liven.
Nu ska vi se pa film! Kanns konstigt att vara i ett hem och gora sana har vanliga saker.
Konstigt, men harligt!
Selamat Malam
Freja

Kommentarer
Postat av: Gulliver

Låter läskigt det där med amöborna.... kommer du ihåg "amöbagänget" förresten?

Kram =)

2010-04-29 @ 15:18:54
Postat av: Björn brodern

vaddå möbagänget? är jag för gammal för att veta vad detta e frågan om?!?! ...låter enna lite bekant då!!

2010-05-01 @ 01:46:58
Postat av: Trille

Låter inte roligt med amöbor som äter en inifrån.. Usch.. Tur att dom inte attackerat dig, och hoppas du klarar dig dom sista veckorna!



Björn. Amöbagänget är några fula snubbar från powerpuffpinglorna. Cartoon network du vet.. Kanske inte fanns på er tid;)

2010-05-06 @ 09:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0