Working Holiday

Ok, ska jag bli battre med uppdateringarna eller? Eller vad kravs for att fa er att kommentera mera?!
Skarp er, annars jag kanske far for mig att inte skriva alls... ;)

Jag har ramlat in i nagon sorts vardag ar i Stanthorpe. Jobba, ata, sova. Ar vanligtvis sa trott (och om och stel) efter jobbet att det enda vi gor ar att laga middag och titta pa tv. Runt 9 kan jag inte halla ogonen oppna. Sa ar det nar man gar upp kvart i fem...

Jobbet rullar pa sa sakteliga det med. Det mest spannande jag har att rapportera darifran ar att jag sag en redback-spindel nar jag rensade ogras i ruccolan haromdagen. Spanningsfaktorn dar var lite for hog dock for att vara bekvam dock. Haller alltid utkik for nagot rott numera, nar jag star bojd over salladslanden.
Efter detta var det ganska spannande nar tva koreaner fick sparken. De fick ingen varning alls. Ar det for mycket ogras i dina rader aker du ut, punkt slut.
Annu en obehaglig sak som hande pa farmen var nar Phillipe blev pakord av en skenande slapkarra.
Action on the farm, i tell ya!


Veckans basta stund pa jobbet var nar sprinklerna gick pa. En skank fran ovan nar man spenderar timme efter timme i 37gradig varme...

Imorgon anordnar hostelet en utflykt till en nationalpark i narheten. Ska bli riktigt kul att se lite av outbacken har omkring!

Igar fick jag en matlagningslektion av de vietnamesiska tjejerna. Jag kan nu gora dumplings! De ar sa sota och rara de tjejerna, synd att de lamnar oss nasta vecka.

Det var rapporten fran Stanthorpe denna gang!
Hoppas att ni har det bra dar hemma (och Indien, och i Nepal!) Tanker pa er!

Kram!
Freja

Kommentarer
Postat av: Björn brodern

jag läser jag läser! ok, håll lite koll på FB fran mig! :) kram

2010-01-23 @ 12:05:20
Postat av: Lykke

om du är stel kan ja massera, hehe :)

du kanske är liiite långt bort.. saknar dig freja!

kram

2010-01-23 @ 22:05:51
Postat av: Felix

Det där med gå upp fem på morgonen känner jag igen, uscha. Får du någon kosing eller räcker pengarna bara till mat? :P Hoppas du njuter ändå där borta.

2010-01-24 @ 00:41:26
Postat av: mamma

Ja du Stumpan, hoppas den där Redback-spindeln har lite ilsket rött på ryggen så det är nåt som syns bland allt det gröna? För den har väl inget varnande läte? Förstår att du efter detta skrämmande möte i salladslandet håller gluggarna vidöppna. Din simstart var alltid tämligen snabb o antar du kan ha en ganska rask "löp"start från alla fyra också!



För övrigt bådar ditt nya Australien-kneg gott för oss här hemma o den svenska odlingssommaren!!! Kan se vårt trädgårdsland rejält utökat(ja det finns ju massa areal), prunkande med allehanda grödor..men utan tillstymmelse av nån endaste kvickrot eller annat otyg i ogräsväg. Kanon!

Nåt giftigt kryp som får dej att lägga benen på ryggen o dra ner till böljan för, finns inte heller. Det äckligaste vi har är ju i så fall mördarsniglar. Slemmiga typer- men dessa får ankorna ta hand om. ( Ja, tänker skaffa ett nytt kvack-par till våren, det är så tomt utan dem! Alf får väl ladda bössan o bli nattvakt mot räven, eller sätta upp staket!!)

Även mitt växthus kan behöva en fast hand med flinka fingrar. Du får fria händer även där! Äh, skoja lite, bara om du vill förstås!?



Just nu i gnistrande kalla o vackra vinternatten känns sommaren långt borta. Några heta 37 grader lär vi inte få ens i högsommar´n och ingen spark i rumpan får du om du råkar slarva med ogräset här! Njut av dina svalkande sprinklerduschar! Här hemma brukar vi ju undra vad vi gjort för ont, eller om vår Herre glömt stänga kranen...?!



Nu säger jag go´natt o ser fram emot en ny tur på mormors gamla skidor i morgon.. och Du, ja du ska snart krypa ut i hettan och ruccolan igen!

Ja ja, livet är märkligt, men hoppas det blir äppelplock för dig snart o inga mer Redback-spindlar!

Puss o kram,

mamma



Ps. linnen o lite smått o gott på väg!

2010-01-26 @ 01:25:47
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: mamma

2010-01-26 @ 01:29:05
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/
Postat av: mamma

2010-01-26 @ 01:31:19
URL: http://lykkevendelamichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0