'Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu har vad Farande Freja plockar fram!'

Barnprogram, minsann.
Jag har haft barnsligt kul det senaste. Har lekt en massa!
Hoppat fallskarm, hoppat bungy, svingat i en jattegunga, festat i skum, dykt och snorklat...

Skydivet har jag sett fram emot saaaaaa lange. Och gud vad harligt det var. Jag hade en himla tur, och fick hoppa med inte bara min tandem-gudie Pauly, utan tva andra snubbar ocksa! Innan vi hoppade ur planet grabbade de tag i varsin sida pa min sele. De forsta sekunderna var helt galna. Tror knappt att jag fattade vad som hande, hog pa adrenalin som jag var! Men jag minns i alla fall att vi foll forsta biten upp-och-ner, i en ring. Vi tumlade runt, sedan slappte de tva killarna helt plotsligt, och jag och Pauly foll resten av de 60 sekundrarna av fritt fall sjalva.
De gick pa tok for fort.
Igen, igen!

Bungyjumpet var jag mer skraj for. Men faktum ar att jag trodde att jag skulle vara mer radd pa bada aktiviteterna. Hur som helst. Tornet som jag hoppade fran var inte sa varst hogt, bara 50 meter. (Martin och Therese, var inte det som ni hoppade 130?)

WIIIIE!


Befinner mig nu alltsa i Cairns, sista stoppet har pa ostkusten. Couchsurfar hos doktor Guang, en riktigt hygglig kille. De forsta dagarna bodde tva andra tjejer ocksa har - Consul & Erika. Vi hade allihop + nagra av Guangs vanner en multinationell BBQ en kvall. Mitt bidrag var svenska kottbullar. Bra att ha som ess i armen!

BBQ hos Guang

Efter storm kommer solsken, heter det. VAR AR SOLEN? Det har regnat sedan efter cyklonen.
Tyvarr regnade det under min segling till barriarrevet ocksa. Blev sjosjuk pa vagen ut...
Men det var harligt att snorkla, och dessutom prova pa att dyka! :) Ser verkligen fram emot att ta mitt dykcert i Indonesien.
Ni kanske undrar hur Det Stora Barriarevet var? Well. Av vad jag kan doma ar det inte i sa varst bra skick. Minns korallerna i Roda Havet som vackrare. Men hur som helst hade vi allihop himla roligt pa baten :)

Redo for dyk!
Korall

Nu ikvall ska jag nog bara ta det lugnt. Skadade mig lite igar, pa skumpartyt... En idiot fallde mig, sa jag ramlade hart pa sidan och har skitont i revbenen idag. Men som tur ar bor man hos en doktor! Mest troligt ar det bara en strackning, och inte nagon spricka.

(Hoppas att ni tycker om bilderna folket! KOMMENTERA lite nu, ok? Sa fortsatter jag pa det har sparet med fler uppdateringar och bilder...)

Freja


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej hej, oj oj!

Ja tur inte morsan är med...för det där bungyjumptornet ser allt ganska skraltigt ut! Men nu gick ju även denna luftfärd bra och fasen vilken GRACE du uppvisar i det baklängeshoppet...! Som jag sagt förr; Du skulle satsat på simhopp!!! Eller är det kanske inte Du på bilden?

En undran med tanke på avslutet med snodden om fötterna; hur många centimetrar dras man ut?

Synd att skydivebilder var så hutlöst dyra, hade varit kul se den luftkonstellationen!



Ha nu en fortsatt bra tid i känguruland och försök mumsa i dig något gott på födelsedagen den 5-e, sittande väntande på en flygplats! Usch, vad tråkigt, men vi lovar tänka lite extra på dig då och smäller i oss din portion jordgubbstårta också!



Påsken blir hemkomst för Björn o Heidi och för "Romeo" o Julia, fullt hus alltså och vanliga sillen, laxen o äggen lär komma på bordet.

Tomt dock utan dig och Gulliver. Men vi får överleva, ni har det ju gott ute i världen!



GRATTIS i förskott och GLAD PÅSK!

Puss o Kram,

mamma

2010-03-30 @ 10:36:25
Postat av: Bill

Ser ut som du njuter i fulladrag! Fortsätt med det.

Man blir ju inte mindre sugen på att komma iväg när man läser och ser hur du har det, kan jag lugnt säga.

Och du, fortsätt skriv!

Puss & Kram

2010-03-31 @ 22:46:54
Postat av: trille

Ojojoj vad fräcka saker du har för dig! Men det var väl läskigt med bungy och skydive? Beundrar ditt mod!

Sorgligt att korallerna håller på att dö, usch.. Och tråkigt med vädret. Här är snön så gott som bortsmält och våren är på väg!:)



Förresten, svarade jag på ditt sms, att balen är den 14:e och inte 30:e? Så är det iallafall, bara så du vet(Du hinner inte hem så tidigt va?)



Japp, vi ska äta tårta på din födelsedag! Vi bygger en docka och döper den till Freja. Frågan är om den känner smaken på tårtan. he he.



Fortsätt uppdatera med berättelser och bilder, så ska jag kommentera!;)



KRAM!

2010-04-01 @ 00:43:13
Postat av: Hanna

Hej vännen!!!

Underbart med lite bilder! Så roligt du verkar ha!!

Saknar dig men vi ses faktiskt snart! Antingen i SEA eller i SVEA RIKE!

SKYDIVE, COOL! å Bungy! AVIS!

Glad Påsk!

Kan tänka mig att revet är rätt slitigt nu... tyvärr.

Jag ser fram emot att läsa IE men ju mer jag reser ju mer vill jag bli forskare, och rädda denna underbara, vackra planeten TELUS!!!



Ska sände dej e mail!

PUSS OCH KRAM

2010-04-03 @ 18:07:48
Postat av: Gulliver

Grattis i förskott syrsan!! :D Låter ascool med bungy och skydive, jag vill också!! Är just nu i Taipei(va uppe i taipei 101, 500m Coool utsikt) här är allt bara bra.(dåligt väder dock)

Ses om några månader! Kram :)

2010-04-04 @ 16:46:39
Postat av: Ulrica Allervik Hedenquist

Hej Freja! Så modig du är!!! Skyedive!!! Du är galen! Ville bara säga grattis på fördelsedagen (läste i Hannas blogg att du fyller år) och önska dig god fortsättning på ditt vilda liv downunder. Brukar slinka in på din blogg och kolla vad du har för dig. Galna barn! Tag hand om dig. Kram Ulrica

2010-04-05 @ 11:29:49
Postat av: Martin

snygg bungy-bild! 134 meter var det, men 50 är väl inte illa pinkat? Nu är du nästan lika cool som jag. :)



kram!

2010-04-05 @ 16:16:39
Postat av: Veronica

Freeeeja..kan inte säga mer än att jag e väldigt avis på dig nu...shit va mycket du har vart med om!

Var försiktig..och kom ihåg vad jag sa om val av dykcenter..Gå inte på priset min vän..när det gäller dykning ska man inte snåla, gå på magkänslan :)

2010-04-15 @ 10:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0