"Har nagon sett till Hurricane?"



Detta ar nog inte pa nyheterna hemma. Forhoppningsvis kommer ni inte hora nagot om det over huvud taget!

Anlande har i Airlie Beach kl. 7 igar morse, efter den varsta bussresan hittills.
14 timmar pa en proppfull buss, aksjuk och utan namnvard somn. Jag sag fram emot en harlig segeltur pa barriarrevet, med snorkling hela dagarna...

Men nej. Seglingen INSTALLD. Som resande ar man lite isolerad fran nyheter (jag maste borja uppdatera mig med vad som hander!). Det visar sig att en cyklon ar pa vag hitat. Rakt hitat.
Tydligen faller Ului, som den heter, i 'category 3'. Detta motsvarar en vindstyrka pa 165km/h, men styrkan kan stiga eller avta nar den narmar sig kusten. Och den kan andra kurs ocksa.
Sa igar, i mitt somndruckna och smatt forvirrade tillstand, forsokte jag fundera ut vad jag skulle gora. Det ar skont att jag har Brett och Bruce att konsultera i sana har situationer. 
"Get the hell out of there" var radet jag fick.

Sagt och gjort. Ska ta annu en nattbuss harifran till Mission Beach.
Great, haha.

Sa om det dyker upp nagot pa nyheterna hemma behover ni inte oroa er :) Jag ar mest troligt utanfor varsta danger-zone i god tid.

Take care people!
Freja







Kommentarer
Postat av: Hannapanna

OAH!



Fy fasiken vilken otur!

Hoppas att det blir nån form av segling för dig i alla fall. I vart fall blir det nog mkt snorkling på Bali om inte annat! :)

Ta hand om diiig!!!

POK

2010-03-26 @ 11:47:26
Postat av: Jensensation

Syrran!!

Var är du just nu?

Jädra otur med vädret och seglingen, men shit happens! Förhoppningsvis innebar din reträtt andra fina upplevelser.

Update please :)

kramar!

Jens

2010-03-28 @ 12:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0