Sammanfattning, eller snarare en smakbit

Bloggen, just det ja...

Ber om ursakt for dalig uppdatering. Vissa av er har sakert slutat kolla har nu, haha! Battring kommer.

Jag ar fortfarande i Stanthorpe, japp. Jobbar fortfarande pa salladsodlingen, japp. Men har nu bara 1 (!) arbetsdag kvar.
Blev flyttad till skoljrummet for ca 2 veckor sedan, nar jag fick problem med en hoft och haltade runt. Herregud, det har jobbet sliter verkligen pa en! Det hjalpte val inte att jag fick springa bakom skokrdemaskingen och lyfta lador hit och dit. Normalt tar de bara killar for att gora det jobbet...
Bjorn var ganska saker pa att det var min ishiasnerv som var i klam. Smartan blev outhardlig, sa jag var tvungen att ta mig till kiropraktor, och sedare aven till lakare.
Mar mycket battre nu, men marker med en gang nar jag tar i for mycket.
Kalla mig tant Freja... (Laskigt, det klingar nastan for bra!)

Sa varfor har jag stannat har sa lange?! Det har en enkel forklaring- jag trivs helt enkelt valdigt bra. Kan latt saga att jag har haft nagra av de basta stunderna under resans gang har, mitt ute i ingenstans, med Jemma, Sarah, Toni och Triinu och Ashley (som jag ev ska mota upp i Indonesien!)
Hade en himla tur som motte dom, och att jag hamnade pa detta hostel. Stamningen pa The Summit ar sa trevlig, helt enkelt.
Fabian, Jesse, Nikki, Ruth och Julian som styr stallet anordnar aktiviteter och turer for oss pa helgerna. For nagra veckor sedan hade de en koncert for oss (Fabian har turnerat med Red Hot Chili Peppers!), och vi hade 'Bad Taste' tema for kvallen. Ska forsoka ladda upp lite bilder fran detta, haha!
Har sett 3 Nationalparker ocksa - Sundown, Boonoo Boonoo Falls och Bald Rock. Riktigt vackert!
Har sett kangurus, saklart, och min forsta orm, en redbelly-back. Har varit pa 'Apple & Grape Festival', arets event i bygden. Atit 'yabbies', vilket ar en aussie sotvattenkrafta som ser ut som en minihummer. Svenska kraftor ar oslagbara, dock.

Pa tal om svenskt, sa fick jag varldens basta sena julklapp fran mamma: kalles kaviar, sill, ahlgrens bilar, dumleklubbor och en Se & Hor (haha!) samt tigerbalsamplaster och en del klader. UNDERBART! Tack Mamma!

Hur trevligt det an ar har, sa kanner jag att det ar dags att rora pa sig. Ska gora ostkusten, och darefter flyger jag fran Cairns till Darwin den 4e April, och spenderar min fodelsedag dar. Det blir nog ganska 'random'. Den 6e flyger jag darifran till Bali. Darefter ar planerna fortfarande under progress...

Men oj vad jag kommer att sakna tjejerna. Kommer sakna vara spontana och ogenerade rapar, haha. Vi har blivit valdigt bekvama med varandra, efter att ha bott ihop i 2 manader.
Jemma ar den basta storytellern jag har mott. Hon kan fa vem som helst att skratta, nar som helst. Men hon borde ju vara en bra berattare, eftersom hon ar journalist hemma i England. Det ar Jemma och Sarah jag har kommit narmast har. Sarah & jag har lagat mkt mat ihop, och har kunnat prata om allt mojligt (tror du hade gillat henne Therese. TACK for att du ringde, sa himla roligt att prata med dig!)
Asch, det ar sa svart att forsoka beskriva de vanner jag skaffat har. Hur som helst - dessa tva kommer jag halla kontakten med. Det ar val enkelt att saga nu, men jag kommer verkligen forsoka mitt basta :)

Jemma och Toni vill att jag moter upp med dom i Thailand den 10 juni. Men det blir nog lite sent. Nar tar du studenten, Trille? 5e?

Har kommer lite bilder, till slut!
G'day!

Freja

En spontan BBQ i parken.  Fran vanster: Toni, Triinu, Jemma, Sarah och jag.
Tjejerna! Fran vanster: Toni, Triinu, Jemma, Sarah och jag.
Boonoo Boonoo falls
Boonoo boonoo falls
The Summit gruppfoto pa Australia Day
The summit, Australia Day
Jag och Charlie pa Bad Taste!
Jag och Charlie, pa Bad Taste Party!
Jobb...Jag i planterings-slapet.
Pa jobbet, i planteringmaskinen...

Kommentarer
Postat av: LYKKE

låter kul!!

du får ju inte glömma min bal heller, du som ska fixa mig och allt! ;)



kram

2010-03-09 @ 17:03:36
Postat av: LYKKE

fast trille har ju också bal, jaja kom hem innan början av juni i alla fall! ;p

2010-03-09 @ 17:04:28
Postat av: Emelie

Nääääääär hade du tänkt att dyka upp här hemma freja? saknar dig!! Vi måste träffas över en fika å så får du berätta ALLT du varit med om!!!!hade toppen nu!!! Tänker på dig! Puss och kram Bernie:P

2010-03-11 @ 18:35:17
Postat av: Veronica

shit Frejja..du har nog aldrig vart snyggare och hetare än på bad-taste partyt!! HAHAH I LÖÖÖV IT!

2010-04-15 @ 14:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0